sábado, 29 de mayo de 2010

Activitat 20


Pàg 153.
Exercici 3-Identifica el tipus d'argument de les expressions següents i indica si tenen alguna fal·làcia, justifica-ho.

-Ningú no hademostrat que no existexin els extraterrestres; per tant, existeixen. Ad-ignorantiam.

-Ningú no ha demostrat que no existeixin els extraterrestres; per tant, probablement els extraterrestres existeixen. Ad ignoratiam.

-Per què Cervantes va escriure novel·les? Perquè era escriptor. Argument circular.

-Tothom diu que la lliga de futbol està trucada, per tant deu ser vritat. Argument ex populo.

-No et fiis d'en Lluís, la seva germana no és sincera. Ad hominem

-Com és que insisteixes tant que no deixi els estudis, si tu els vas deixar i et vas posar a treballar als 16 anys? Ad hominem

-Si faig el que vol el meu germà petit, la propera vegada hauré de tornar a fer-li cas. I així successivament. Sempre hauré d'acontentar-lo i això no pot ser. Per tant, és millor no atendre les seves peticions des del principi. Argument del pendent relliscós

- S'ha trencat la cama perquè ahir vaig desitjar que li passés alguna cosa dolenta. Argument de la causa falsa.

viernes, 19 de febrero de 2010

Activitat 19: La cultura com a activitat simbòlica


Idees principals

El text ens esmenta que nosaltres com a persones no podem fugir de les condicions del llenguatge, a causa d'una creació d'un univers espiritual a part de l'univers físic; les coses que formen aquest univers espiritual son els artefactes com la religió, els mites, llenguatge, arts, etc.


Títol
Dos universos, una sola vida.

Comentari
El text afirma que no podem fugir de les aclaracions del llenguatge, sinó que ens refugiem en un univers espiritual que creem, apart del món físic en el qual vivim.
Els human, amb l'afany de designar i saber el tot de cada objecte, persona etc. ens hem vist obligats a crear unes paraules per designar aquestes coses, que és el que anomenem llenguatge.
La necessitat que tenim els humans per el coneixement ens ha obligat a investigar més enllà de l'univers físic, per el nostre afany de saber més del que simplement és, per això neix aquest univers espiritual que està format per totes les creences, mites, tradicions i llenguatges que tenim.
Per exemple quan a nosaltres ens diuen pensa en un elefant, nosaltres recreem la imatge de l'elefant, això és un llenguatge per símbols, el nostre univers espiritual.
L'autor defensa que aquest univers es impossible d'eliminar, ja que es impossible deixar de pensar, per exemple si a nosaltres ens diuen, no pensis en una guitarra, el que primer pensem nosaltres es amb una guitarra, on vol arribar l'autor es que aquest univers es i serà fins que l'èsser humà perdi la capacitat de raonar i de pensar.

Activitat 18: L'antropologia

L'antropologia (del grec grec άνθρωπος, anthropos, "ser humà", i logos, "coneixement"), és la ciència que estudia l'ésser humà de manera holística. Combinant en una sola disciplina els enfocaments de les ciències naturals, socials i humanes, l'antropologia és, sobretot, una ciència integradora. Se la pot definir com la ciència que s'ocupa d'estudiar l'origen i desenvolupament de tota la gamma de la variabilitat humana i les maneres de comportament socials a través del temps i l'espai, és a dir, del procés biosocial de l'existència de la raça humana. L'antropologia té com a objecte d'estudi a tots els humans i totes les dimensions de la Humanitat. Altres disciplines associades a l'antropologia són la lingüística i l'arqueologia. Es distingeix d'altres disciplines per la seva èmfasi en la relativitat cultural, la examinació a profunditat del context i les comparacions transculturals.

Analitza l'home en el marc de la societat a què pertany, com a executor de cultura i, alhora, com a producte de la mateixa, el concepte de cultura és bàsic en antropologia. Es considera que la cultura és un tret bàsic de la natura humana, i que l'home té la capacitat de concebre el món de manera simbòlica, d'aprendre i de transmetre símbols, i de transformar el món, i ell mateix, utilitzant aquests símbols.


Antropòlegs més famosos

Manuel Delgado Ruiz(http://www.tribunalatina.com/es/img2/DELGADO_Manuel_01_EMaldonado_b.jpg)

Miquel Fuster i Ara(http://www.barcelonametropolis.cat/cms/include/getThumb.asp?img=/site/unitFiles/258/_NK52139.jpg&width=305&method=w&doNotEnlarge)

Activitat 17: Definicions Tema 6


-Animal cultural: l’esser humà és un animal que s’obre a l’ordre cultural, al llenguatge, el dret… L’rodren cultural li permet adaptar-se al medi.

-Individualisme possesiu: cada esser humà és l’únic propietari de la seva persona i les seves capacitat i no deu res a la societat per elles.

-Sociabilitat natural( Aristòtil): l’esser humà és sociable per naturalesa. Aristòtil l’entén com un ésser ple de mancances i de capacitats que tan sol spot satisfer dins de la societat.

-Estat de natura: estat originari. Estat previ a la societat, en el qual l’individu gaudeix de llibertat absoluta.

-Guerra de tots contra tots: estat de conflicto de l’esser humà, en estat de natura segons Hobbes.
-Contractualisme: viure en una societat no és una exigencia de la naturalesa. Esser no social per natura, la societat es fruit d’un acord.

-Antropologia cultural: estudia la manera de viure dels diferents grups humans i l’evolució que ha experimentat. Ciencia que estudia les diferents cultures.

-Sociabilització primaria: té l’objectiu d’introduir el subjecte en la societat i es desenvolupa durant la primera etapa de la infantesa.

-Sociabilització secundaria: es el procés pel qual s’interiorizen mons institucionals que contresten amb el “món de base”

-Cultura: és el conjunt d’artefactes, creences,actituts, valors i concepcions del món que un determinat grup acepta com a propies.

-Subcultura: son diferents formes de viure la cultura,sense qüestionar la cultura hegemonica.

-Contracultura: és un moviment de rebel·lió contra la cultura dominant que presenta un projecte de cultura i societat alternatives.

-Nous moviments socials: moviment que sorgeis per trobar un sentit o l’existencia amb l’ajut de los TIC. Són els grups socials alternatius que responen davant un futur incert i un present efímer. Intenten trobar un sentit a l’existència per diferents mitjans i rebutgen el materialisme social.

-Civilització: es el progres de la humanitat fins a un estat superior. Nivell d’identitat més ampli que pot distinguir un esser d’un altre.

-Etnocentrisme: analitza les cultures des del punt de vista de la propia cultura, que es converteix en la mesurar per valorar les altres.

-Relativisme cultural: analitza les cultures des dels seus propis valors i no des d’una cultura aliena, i recomana la tolerancia cap a les diferents expressions culturals.

-Interculuralisme: actitut que cal prendre davant el multiculturalisme, defensa la trovada entre les diferents cultures en condicions d’igualtat,

-Multiculturalisme: presencia de diferents cultures en un mateix territorio.

-Universalisme: posició que defensa que hi ha una moral mínima, que no ha de ser compartida per totes les cultures.
-Aporofòbia: es l’actitut de rebuig i menys preu envers el pobre.

Activitat 16: Comentari de text


Idees principals

La idea principal que intenta transmetre aquest autor, Ashley Montagu, és la que la cultura és una forma de viure, la cultura la podem trobar a la nostra vida quotidiana, està en la nostra vida, dins la societat, es a dir que la cultura és un eixemplament de la vida.


Títol

La cultura, una vida dins la mateixa.


Anàlisi

L'autor esmenta que la cultura està dins la nostra vida, de la de tots, i també afirma que aquesta inclou tot el què som els èssers vius, amb la funció de complaure'ns.

Trobem dos tipus de cultures:

-La mental: Envolta les idees, creacions d'idiomes i d'institucions.

-La material: Materials i artefactes.

També afirma que la cultura no s'imposa, sinó que s'implanta, l'autor ens fa veure la cultura com la forma que tenim els èssers humans de situar-nos en el món, però la cultura mai deixarà de ser una font de coneixement.


Comparació amb altres mètodes

La subcultura són diferents maneres i nivells de viure una mateixa cultura, idees contràries de les que exposa el text. Al igual que amb la contracultura, que l'únic que pretèn ens fer un atemptat contra la cultura dominant.

miércoles, 17 de febrero de 2010

Activitat 15


Com han de conviure les diferents cultures?


Jo crec que les diferents cultures tindrien que mantenir una relació bona entre elles, com una simbiosi, es a dir, jo t'ajudo i tu m'ajudes; aquesta frase no té el sentit de que si jo he fet una cosa per tu tu ho tindras que fer després per mi, sino que té un sentit de benefici mutu, per apendre els dos de la seva cultura diferent.

Actualment, hi ha moltíssima informació, ami no em molesta que vinguin a Espanya, ja que venen amb l'idea de prosperar, perquè en el seu pais tenen unes condicions nefastes per viure.

El que jo no crec que sigui normal esque si vens d'un pais, tens uns ideals, i no pots obligar a que la societat compleixi aquests ideals perque si tu vens a un país pots defensar els teus ideals, però no els pots imposar pero transformar a la societat al teu gust.

En conclusió, penso que als immigrants d'avui dia sel's te que donar una oportunitat, però ells també tenen que modificar-se per tal de obtenir una convivència justa per a tothom.

Activitat 14 : pàg 133 exercici 3


Analitza el contingut de les afirmacions següents i indica com les valoraria algú que assumís una actitud intercultural.


Jo et tolero, admeto que les entenguis així, però cadascú a casa seva.
Aquesta aclaració és racista, pròpia d'una persona que defensa el relativisme cultural. Aquesta persona no li molesten les altres cultures, però té una actitud separatista , es a dir, que encara que no li molestin les altres cultures no té interés a establir un contacte amb aquestes.
Una persona intercultural estaria en contra ja que a ell no li importa una integració.

Els immigrants que viuen en el nostre país han d'acceptar totes les nostres formes de vida.
Aquesta frase té trets etnocentristes (analitza cultures des del punt de vista de la pròpia cultura).
Una persona intercultural voldria la igualtat i la intregació d'immigrants, per tant opinaria de la seva cultura dins d'uns autolímits.

És normal que apareguin barris aïllats de gitanos, perquè són gent amb una forma de vida pròpia; no hi veig res de negatiu.
Aquesta persona té una idea relativista cultural, es a dir que defensa la separació de diferents cultures, no li molesten però no vol tenir cap contacte.
Una persona incultural buscaria la integració d'aquests.

Com han de tenir feina els immigrants si no en tenim nosaltres.
Aquesta frase és aporofòbica, es a dir té rebuig envers el pobre. Aquesta persona es considera millor que els estrangers.
Una persona inteculturalista estaria en contra, ja que considera que els estrangers i nosaltres som iguals.
És impossible entendre's amb els paios!
Aquesta persona té una actitud racista o xenofòbica, ja que discrimina els paios.
Una persona interculturalista afirmaria que totes les persones i cultures són iguals.

Si al seu país no hi estàn bé, es culpa seva.Què podem fer-hi nosaltres?
Aquesta persona té una actitud etniocèntrica, que afirma que la seva raça és millor que les altres(raça ària).
Una persona interculturalista defensa el contacte amb les altres races i cultures, es a dir que tots som iguals.